Aurkibidea
1. ikasgaia: Tesiaren aurkezpena
2. ikasgaia: Izturitzeko txirula
3. ikasgaia: Euskal tresna tradizionalak
4. ikasgaia: Erdi Aroko musika: baladak
5. ikasgaia: Euskal musika barrokoa
6. ikasgaia: Iparragirre eta Xenpelar
7. ikasgaia: Kantautorea eta Ez Dok Amairu
8. ikasgaia: Zentsura politikoa
9. ikasgaia: Txoriak euskal musikan
13. ikasgaia: Itxaropen-telefonoa
14. ikasgaia: Sexua eta musika
17. ikasgaia: Euskal musika eta sistema judiziala
Aurkibidea
1. ikasgaia: Tesiaren aurkezpena
2. ikasgaia: Izturitzeko txirula
3. ikasgaia: Euskal tresna tradizionalak
4. ikasgaia: Erdi Aroko musika: baladak
5. ikasgaia: Euskal musika barrokoa
6. ikasgaia: Iparragirre eta Xenpelar
7. ikasgaia: Kantautorea eta Ez Dok Amairu
8. ikasgaia: Zentsura politikoa
9. ikasgaia: Txoriak euskal musikan
13. ikasgaia: Itxaropen-telefonoa
14. ikasgaia: Sexua eta musika
17. ikasgaia: Euskal musika eta sistema judiziala
16. ikasgaia:
euskal musikaren poesia
MIKEL: Oraingo atal hau, euskal kanta herrikoien letrei dedikatuko diegu.
PATXO: Gure kanta herrikoien letrak! Ze aberatsak! Zenbat ñabardura fin!
MIKEL: Tamalez, jendea ez da aberastasun horretaz konturatzen.
PATXO: Denak ez dira musikologoak!
MIKEL: Sentsibilitate berezia behar da...
PATXO: Oso berezia!
MIKEL: Esate baterako:
Biolontxeloak laguntzen du, poesia errezitalean bageunde lez.
MIKEL:
Anteron txamarrotia,
Singerren bibotia.
Harexek ei dauko
ei dauko,
preso tximinoia.
Isilunea.
PATXO: Buah! Ileak tente!
MIKEL: Ezta?
PATXO: Buah!
MIKEL: Eta zure iritziz zer esan nahi du?
PATXO: Nola?
MIKEL: Ea zer dioen.
PATXO: Kanta honek?
MIKEL: Bai.
PATXO: Beno... Irakurketa anitzeko kanta da.
MIKEL: Meta testuala.
PATXO: Hori da.
MIKEL: Baina konkretuki?
PATXO: Konkretuki?
MIKEL: Bai.
PATXO: Beno... Bakoitzak bere irakurketa egin dezake.
MIKEL: Dudarik gabe.
PATXO: Hau da testu honen aberastasuna. Aniztasuna, multikontzeptutasuna...
MIKEL: Baina pixka bat konkretatuz?
PATXO: Konkretatuz? (...) Eh... Beno... Nire ustez... Eh... Eh... Tximinoaren drama islatzen du. Tximinoak gizakume izan nahi luke, baina ai!, urrun dago gizakume izatetik! Tximino geratu da. Preso dago bere... tximinotasunean.
MIKEL: Txipiroia.
PATXO: Nola?
MIKEL: Bizkaiko kostaldeko kanta da, eta tximinoia txipiroia da, ez tximinoa.
PATXO: Ah! Ba arrazoi gehiagoz: txipiroia askoz urrunago dago gizakume izatetik!
MIKEL: Txipiroiaren drama existentziala.
PATXO: Drama existentzialei buruz ari garela, hona beste hau:
Biolontxelo musika berriro.
PATXO:
Urra txuntxulun berde
mesmeru mokordo,
Urra txuntxulun berde
mesmeru mokordo,
hortxegoian atso bat...
kaka egiten dago.
Isiltasuna.
MIKEL: Txundigarria!
PATXO: Bai. Eta nola interpretatzen duzu zuk?
MIKEL: Nik? Interpretatu?
PATXO: Bai.
MIKEL: Beno... (...) Nire ustez inportanteagoa da sujeritzen duena esaten duena baino.
PATXO: Azpitestua.
MIKEL: Horixe. Lerro artean ezkutatzen dena.
PATXO: Hala ere, irudi txundigarria da amona gaixo hura...
MIKEL: Gaixoa, bai...
PATXO: Hor goian, bere bakardadean...
MIKEL: Kaka egiten...
PATXO: Kaka egitearena lizentzia literario bat da!
MIKEL: (...) Jakina.
PATXO: Berez ez dago, noski, kaka egiten.
MIKEL: Noski.
PATXO: Zera dago...
MIKEL: Horixe... Zera dago...
PATXO: Argi dago.
MIKEL: Guztiz argi.
PATXO: Drama existenzial latza.
MIKEL: La solitude!!
PATXO: La decadence!!
MIKEL: Honek burura dakarkit... Mari Andresen drama lazgarria.
PATXO: Oh!!
Biolontxeloaren musika.
MIKEL:
Mari Andresaren
Mari Andresaren
korotza...
PATXO:
zazpi libra ta
zazpi libra ta
bost ontza.
biak emozionaturik daude, negar egiteko gogoaz.
MIKEL:
Harek egiten dau
harek egiten dau
demasa:
PATXO: epel-epel,
MIKEL: lodi-lodi,
BIAK: Punta motza!